Статті журналу


Забезпечення ефективності етикетування



Сьогодні полімерні етикетки для пакування напоїв пропонують багато компаній. Та виробнику напоїв важливо отримати не просто якісну етикетку, але й ефективний пакувальний засіб, який буде функціонувати як частина технологічного процесу. Компанію «Ітак» вирізняє те, що вона надає комплексний сервіс, який забезпечує ефективність виробництва

Складові етапи сервісних послуг

Для фахівців із виробництва напоїв полімерна етикетка – це не просто стрічка з друком, а пакувальний засіб, який є частиною запакованого продукту. Тому важливо, щоб цей засіб якісно функціонував у процесі вирішення низки завдань із забезпечення ефективності як маркетингу, так і виробництва.

«І навіть більше, сучасна етикетка повинна відповідати вимогам законодавства щодо захисту прав споживача, харчової безпеки, екологічної безпеки, – пояснює Наталія Бевза, директорка з якості та сертифікації ТОВ «Ітак». – Разом із цим, виробники напоїв прагнуть отримати етикетку, яка б мала нижчу собівартість, відповідала ринковим трендам, та при цьому була би більш якісною та технологічною при використанні на швидкісних пакувальних лініях».

Наталія Бевза, директорка з якості та сертифікації ТОВ «Ітак»

Для задоволення цих вимог із боку замовників компанія «Ітак» створила структуру комплексного сервісу, яку постійно вдосконалює. Робота структури сервісу спрямована на забезпечення ефективності етикеток та інших пакувальних продуктів компанії. Комплексний сервіс складається з декількох великих етапів, кожен із яких має свою специфіку, цілі та завдання.

Етап перший: технічне завдання

Здебільшого, кожне замовлення етикеток – це окремий проект, який розробляється компанією «Ітак» на основі індивідуальних вимог клієнта. Безпосередній роботі над дизайном передує формування переліку вимог до етикетки, аналіз умов виробництва замовника, особливостей друку та оздоблення.

«Параметри, критерії, цифри, ціни… Потрібно зібрати, проаналізувати та систематизувати безліч інформації, щоб не просто уявити, а саме зрозуміти, яка саме етикетка буде відповідати всім пунктам чек-листа, – каже Наталія Бевза. – Без цього розуміння робота перетвориться на постійні переробки, доробки, які гальмують терміни виконання замовлення, а всі розуміють необхідність належної швидкості виведення товару на ринок. Тому ми підтримуємо тісну комунікацію з клієнтом, із нашими партнерами, щоб уникнути втрат часу. Оскільки наша компанія має власне бюро дизайну, то вже на початку проекту ми здатні ідеям і побажанням замовників надати систематизованого вигляду в конкретному технічному завданні».

Етап другий: створення структур матеріалів

Коли замовлення оформлене в конкретні завдання, починається робота над структурами матеріалів. На цьому етапі враховуються особливості всіх складових майбутньої етикетки: сировина, тип плівки, функціональні та модифікуючи добавки, фарби, адгезиви тощо. Особливості всіх цих складових мають бути враховані та збалансовані між собою так, щоб їхня взаємодія не створювала ризиків втрати кінцевим продуктом належного функціоналу, і мала взаємно посилюючий або нейтральний вплив на властивості кожного з компонентів. «Так, упродовж останніх років ми спостерігаємо тенденцію переходу з двошарових полімерних етикеток на одношарові, – розповідає Наталія Бевза. – При цьому цей перехід іде паралельно з трендом зменшення товщини пакувальних матеріалів. Слід розуміти, що обидві ці тенденції зовсім не означають спрощення та полегшення роботи з дизайном етикетки, а навпаки. Адже ставиться завдання не тільки збереження фізико-механічних властивостей матеріалу, але і їх підвищення».

Міцність, еластичність, стійкість до негативних впливів, рівень сприйняття друкарських фарб, взаємодія з клейовими системами, ковзання – усі ці та інші параметри етикетки повинні зберігатися сталими впродовж усього терміну дії, доки етикетка є пакувальним засобом, – від виготовлення до утилізації. До речі, до переліку параметрів при роботі зі структурами матеріалів додається вимога придатності полімерних етикеток до вторинної переробки. Включення етикеток у систему рециклінгу теж потребує перегляду їх дизайну.

Етап третій: контроль якості

Параметрів, поєднання яких дає необхідний сумарний ефект етикетувального матеріалу, багато, а відстежувати належну сталість їхніх якісних характеристик потрібно в часі. «Ми можемо це забезпечити засобами нашої сертифікованої виробничої лабораторії, яка має все необхідне оснащення для дослідження взаємодії структурних компонентів матеріалів, – звертає увагу Наталія Бевза. – Завдяки цьому компанія здатна швидко виявляти й аналізувати певні недоліки та своєчасно їх усувати. Для клієнта це значно здешевлює процес реалізації технічного завдання. У результаті клієнт отримує гарантовано протестований продукт із доведеними властивостями. Окрім того, ми накопичуємо історію досліджень, опираючись на які можемо фахово надавати рекомендації щодо застосування різних типів етикетувальних матеріалів. Це стосується і кожного з компонентів у складі структур матеріалів. Наприклад, друкарських фарб, якість яких повинна забезпечити не тільки тривале збереження акуратного та привабливого зовнішнього вигляду етикетки, але й відповідність вимогам харчової безпеки».

Етап четвертий: тестування в умовах виробництва

Наслідок зростання рівня автоматизації виробничих процесів – вимога підвищення технологічності етикеток. Вони повинні мати належні властивості, за рахунок яких етикетувальні машини у складі виробничої лінії здатні працювати продуктивно на великих швидкостях. Один із важливих параметрів для забезпечення вказаної ефективності – ковзання плівки.

«Звичайно, створюючи етикетувальний матеріал, ми враховуємо умови виробництва клієнта, типи обладнання, особливості роботи машин. Але перевірити відповідність етикетки вимогам виробництва можна тільки в реальних умовах, – наголошує Наталія Бевза. – Комплекс нашого сервісу включає і цю послугу. Разом із клієнтами ми тестуємо пробні партії матеріалів. Якщо в процесі тестування виявляються недоліки, вони швидко усуваються, що попереджає ризики втрати ефективності потокового виробництва».

Етап п’ятий: довготривала історія

Навіть коли клієнт отримав потрібну йому етикетку, історія відносин з «Ітак» цим не завершується. За потреби компанія продовжує надавати клієнту підтримку в питаннях своєї компетенції. Відкритість до комунікації закладає основи довготривалих ділових стосунків. «Тим більше, що в процесі надання послуг комплексного сервісу «Ітак» накопичує важливі дані, – підсумовує Наталія Бевза. – Для клієнта історія таких даних – це можливість у потрібний час швидко усунути певні перепони у виробничій ефективності. Для нас – це поглиблене розуміння індивідуальних особливостей кожного з наших клієнтів. А чим краще ми розуміємо потреби наших клієнтів, тим досконалішими стаємо самі і тим якісніші послуги в змозі надавати».