Новини


«Гарне життя» за Nestlé



Президент України Володимир Зеленський в своєму звернені до уряду та народу Швейцарії виокремив компанію Nestlé, яка намагається виправдати свою хитку позицію і нерішучість, але продовжує працювати на ринку РФ. 

Як заявляє компанія, Nestlé є частиною щоденного життя мільярдів людей в усьому світі. То ж і позиція відповідальності компанії в соціальній сфері значуща. Як і значущим буде втрата репутації компанії, яка своїм девізом обрала: «Гарна їжа. Гарне життя». Та в контексті протиправної війни в Україні постає запитання, яке «гарне життя» і для кого «гарне» намагається забезпечити транснаціональний гігант?

На своєму офіційному сайті Nestlé висловилась наступним чином: «Ми вражені і глибоко засмучені вторгненням в Україну. Ми разом з міжнародною спільнотою закликаємо до миру і найшвидшому відновленню безпеки та стабільності в регіоні». Але які конкретні дії самої компанії, що так прагне стабільності? Що саме вона зробила для її досягнення? Особливо з урахуванням того, що Nestlé є великим платником податків в РФ. Більш того, висловлюючи «глибоку засмученість», компанія навіть не сказала, що це вторгнення з боку РФ, що це війна, розв’язана саме РФ. І це вже є юридичним фактом міжнародного визнання. Та якщо це сказати відверто, то потрібно признатися і в тому, що діяльність на ринку країни-агресора – це вже не опосередковане, а пряме фінансування війни.

«Ми більше не інвестуємо та не рекламуємо нашу продукцію. Ми не отримуємо прибутку від нашої діяльності», - говорить компанія. Так заради чого тоді залишається на ринку? Заради чистого благодійництва? Стосовно такої неоднозначної позиції в адресу Nestlé висловлюються і європейські ЗМІ: «Ви припинили всі капітальні вкладення в країну та експорт? Як ви думаєте, чи справді це матиме якісь наслідки для російської економіки? Ви, як величезна корпорація, маєте вплив на думку суспільства. Ви, як величезна корпорація, можете зробити набагато більше! Якщо ви не знаєте, що ви можете зробити більше, просто погляньте на приклади інших великих компаній», які вийшли з російського ринку, тим самим демонструючи справжню соціальну відповідальність за наслідки своєї діяльності. Тому в ситуації війни не можливо одночасно всидіти на двох ринкових стільцях, забезпечуючи «гарне життя». Потрібно вибирати, на чиєму ти боці, бо від цього вибору буде залежати і майбутнє існування компанії.