Мир упаковки > Павло Принько, голова правління Ветропак Гостомельський Склозавод

Павло Принько, голова правління Ветропак Гостомельський Склозавод

На початку 2017 р. було призначено нового керівника заводу Ветропак у Гостомелі. Павло Принько, новий голова правління підприємства, розповів про стратегію компанії, а також про майбутнє ринку скляного упакування


Які сучасні фактори сприяють посиленню позицій скляної тари на ринку?

Павло Принько: Скляна тара серед всіх інших видів упакування є в принципі унікальною. Такий пакувальний матеріал як скло говорить сам за себе. Не потрібно вигадувати жодних надсучасних чинників, які б могли позицію скла підняти ще вище. Адже властивості цього матеріалу самі й розкривають його позицію на ринку. Чому? Скло є природним і нейтральним матеріалом, що захищає будь-які продукти чи напої. Скляна упаковка зберігає первинний смак і аромат продуктів, що містяться в ній. Запахи, аромати, вітаміни і свіжість високоякісної їжі і напоїв зберігаються незмінними протягом тривалого часу. Ніщо не потрапляє в продукт від скла, ніщо не може проникнути з навколишнього середовища через скло в продукт, і ніщо не виходить назовні.

Скло – інертне, це означає, що продукти, які контактують зі склом, не змінюються. Це є вагомим аргументом, особливо для чутливих продуктів, таких як дитяче харчування та ліки, або ретельно виготовлених харчових продуктів, таких як молоко, овочі та сік.

І одна з головних переваг – воно не вступає в реакцію з іншими речовинами і може безпечно використовуватися повторно. Воно може плавитися та використовуватися безліч разів, ніколи не втрачаючи властивостей. Повторне використання скла зберігає ресурси, економить енергію та зменшує викиди CO2. А для покупців та споживачів такі фактори, як екологічність, корисність та розумне використання сировини є важливими аспектами для прийняття рішення щодо покупки. Скло – корисний для здоров’я, високоякісний пакувальний матеріал, життєвий цикл якого постійно змінюється завдяки повній переробці. І саме тому скло має найнижчий рівень вуглецевого сліду, у порівнянні з іншими видами упакування. (Вуглецевий слід або слід CO2 – це екологічний показник, що надає інформацію про загальний обсяг викидів CO2 будь-якого матеріалу протягом його життєвого циклу.)

Які стратегічні кроки робитиме ваша компанія щодо задоволення або випередження потреб у якісній скляній тарі?

П.П.: Перш за все, наше підприємство орієнтується на сучасні тенденції та вимоги ринку наших покупців, виробників напоїв та продуктів харчування. Тобто ми постійно йдемо з ними в одному напрямку, адже їхні потреби віддзеркалюють потреби/вимоги самих споживачів, котрі є фінальною ланкою вибору того чи іншого напою або продукту. Зв’язок і плідна співпраця між нами, як виробником упакування, та нашим покупцем, як виробником кінцевого продукту, є досить вирішальними. Так, Ветропак Гостомель сертифікований міжнародними стандартами якості в сфері упакування (сертифікати ISO 9001 та ISO 22000), що гарантують випуск абсолютно безпечної продукції на підприємстві, зміцнюють довіру замовників та розширюють наші ринки збуту далеко за межі пост-радянських країн. Відповідність Стандарту безпечності харчових продуктів ISO 22000 – це не просто паперовий документ, що засвідчує високу якість продукції, це єдина система управління, що об’єднує та контролює роботу всіх підрозділів підприємства в рамках обов’язкових міжнародних стандартів та вимог, як гарантія надійного захисту споживачів від небезпек, які можуть супроводжувати харчову продукцію.

А по-друге, важливим чинником, на який обов’язково потрібно зважати – це економічна ситуація країни. Цей фактор безпосередньо впливає на діяльність виробників на території держави та на попит одного чи іншого упакування. Звичайно, економічний стан України протягом останніх років був вкрай важкий, але на даний момент вже можна спрогнозувати невеликі позитивні зрушення.

Ми віримо, що макроекономічна стабілізація позитивно вплине на нашу індустрію, що в свою чергу збільшить попит на скляну тару в цілому.

В якому напрямку ваша компанія працює над інноваціями?

П.П.: Інновації на ринку скляної промисловості не є тим явищем, що швидко запроваджується. Досить часто для успішної реалізації того чи іншого проекту необхідно від декількох місяців до декількох років. Якщо ж прийшов час реагувати на потреби ринку саме зараз, то наше підприємство має готові рішення.

Для успішного проектування упаковки важливо з самого початку залучити до інноваційного процесу виробника склотари. Чим більше і точніше нам будуть поставлені вимоги до майбутнього упакування, тим ефективнішою і швидшою буде його розробка. Наші спеціалісти охоче діляться своїм багаторічним досвідом. Так, наприклад, ми запровадили новий та невідомий для нашої країни колір скла – колір кюве.

Це – новинка для українського скляного упакування, адже окрім надзвичайного відтінку пляшки (насиченого коричнево-оливкового), наш покупець отримує додаткові переваги для зберігання своїх напоїв: чим темніший колір, тим кращий захист від впливу світла. А те, що світлове випромінювання може змінювати колір харчових продуктів і напоїв, призводити до втрати вітамінів, погіршувати смак, а також зменшувати термін придатності продукту, відомо майже всім відповідальним виробникам продуктів харчування чи напоїв. Крім того, колір визначає не лише функціональність, а й зовнішній вигляд упакування. Привабливий вигляд надає виробу чіткої ідентичності та стратегічно правильно представляє його на ринку.

Як інноваціі допомагають вашим клієнтам покращувати власний бізнес?

П.П.: Інновації – це стимул, це крок вперед як для нас, виробників, так і для наших покупців. Так, продовжуючи тему нового кольору скла, варто зазначити, що ми успішно запустили проект на початку цього року з українськими та італійськими виробниками тихих та ігристих вин. Всього лише за п’ять місяців ми реалізували понад 4 мільйонів пляшок кольору кюве. Нашими вітчизняними партнерами стали ПАТ «Коблево», ТОВ «Дісна», ТД «Інкерман» та інші. Вони стали першопрохідцями, котрі виявили бажання відійти від типового оливкого кольору пляшки та спробувати щось незвичне. Отримавши досить багато позитивних відгуків та по факту гарних результатів за цей час, зараз наші партнери повністю переходять на новий колір скла. Тепер позиціювання та імідж їхньої продукції переходять на новий, ще вищий рівень, про що свідчать їхні замовлення. До речі, вино ТМ Vardiani від ТОВ «Дісна», яке розливається в нашу полегшену винну пляшку кольору «кюве», отримало перемогу в конкурсі «Українська зірка упаковки» в березні 2017 р.

Яким ви бачите розвиток ринку скляної тари?

П.П.: Майбутній розвиток скляної промисловості залежить, виключно, від економіки України. Зараз ми спостерігаємо, що макроекономічний стан більш-менш стабілізувався та йде на покращення. Якщо цей прогрес, це зростання буде продовжуватися, то, звичайно, він автоматично потягне за собою зростання всіх галузей виробництва, в тому числі й скляної індустрії.

Чи буде змінюватися попит на склотару? Він сильно залежить і продовжить залежати від дій держави. Якщо ми насправді дочекаємося тих змін в законодавстві України, що стосуються переробки вторинної сировини та збору й утилізації склобою, то ринок склотари зросте надзвичайними темпами. Адже скло – це природний матеріал, що може на 100% використовуватися повторно без втрати якості. А завдяки повторному використанню з’являється менше відходів.

Наприклад, в Європі щороку дві третини всіх скляних пляшок викидаються в контейнери, тобто це близько 30 мільярдів пляшок, які знову стають високоякісною склотарою. Крім того, плавлення склобою потребує менше енергії, ніж плавлення сировини, і відповідно, це призводить до зменшення кількості викидів СО2 в атмосферу. Зважаючи на все зазначене, скляна промисловість, на мою думку, в таких умовах нарешті нормалізується.

Павло Принько, Голова правління ПрАТ «Ветропак Гостомельський Склозавод»:

«Гостомельський склозавод – це підприємство зі сторічною історією існування, надзвичайно успішним досвідом роботи та висококваліфікованим персоналом. Його можна вважати нетиповим українським підприємством, тому що воно нагадує величезну сім’ю, де існують свої стандарти та правила, методи та підходи, традиції та звичаї. Стаючи невід’ємною частиною такого «організму», перед тобою існує лише одна ціль – вдосконалювати, покращувати та розвивати всі основні напрямки діяльності та стратегічні плани, затверджені й впроваджені групою Ветропак та менеджментом підприємства».